Raisio

Raision myyntiin kasvua ammattimaisilla myyntikohtaamisilla

1.12.2022

Jaa somessa

Raisio on viljelijöiden vuonna 1939 perustama terveelliseen ruokaan keskittyvä yhtiö. Yhtiö on viime vuosina investoinut voimakkaasti kasvipohjaisen ruuan kasvuun ja tuotannon vastuullisuuteen.

Raision strategiakaudella 2022-2025 yhtiön tavoitteena on kasvaa markkinassa niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Kasvua haetaan sekä B2B- että kuluttajatuotemarkkinoilla. Markkinaa nopeampi kasvu ja laajentuminen uusille markkinoille vaati ammattimaisia ja onnistuneita myyntikohtaamisia.

Raisio on päättänyt panostaa ammattimaiseen ja odotukset ylittävään asiakaskokemukseen kohtaamisissa asiakkaiden ja kumppanien kanssa. Kohtaamiset suunnitellaan tarkasti kohderyhmää, tilaisuutta ja myynnin tavoitetta vasten. Kasvu Partnersin tytäryhtiö Havain on toiminut Raision kumppanina kansainvälisten ja kotimaisten myyntikohtaamisten suunnittelussa ja kohdennettujen myyntimateriaalien tuottamisessa.

 ”Havainin avulla saimme myyntiesityksien avainviestit tiivistettyä kohderyhmällemme sopiviksi ja visuaalisuuden nostettua aivan uudelle tasolle.”, kertoo Härkis-tuotteiden markkinoinnista vastaava Anna-Maria Kinnunen

”Kyseessä oli valtavien asiakkuuksien ensikohtaaminen, pienin haasteista ei ollut heidän erilainen kulttuurinsa verrattuna pohjoismaalaiseen. Havain-ammattilaiset tarttuivat haasteeseen pelottomasti, ja osoittivat osaamisensa heti ensi askeleista alkaen. Projektijohtaminen, oikeat kysymykset ja ”haastaminen”, keskeisten asioiden kirkastaminen ja kiteyttäminen ja tekninen osaaminen vakuuttivat. Ehkäpä itselleni tärkein asia yhteistyössä oli varhaisessa vaiheessa syntyneen luottamuksen tunne: nämä osaavat, ymmärtävät ja välittävät, sekä laittavat itsensä likoon”, kertoo Beanit tuotteiden vientimyynnistä vastaava Ville Viksten.

Raisio Oyj

(2021)
Liikevaihto 250 miljoonaa euroa
Henkilöstö 380

Lue lisää