Referenssi

Fristadsille suunniteltiin kasvustrategian mahdollistava myynnin toimintamalli

Fristads on ammattilaisten vaatettamiseen erikoistunut, Skandinavian johtava työvaatevalmistaja. Yritys kuuluu Hultafors-konserniin, joka on yksi Euroopan suurimmista työvaatteiden, jalkineiden ja suojaimien tarjoajista.

Suomen kasvutavoitteiden vauhdittamiseksi yhtiön johto päätti tehostaa myyntitoimintoja yhdistämällä eri brändien, Leijonan, Fristadsin ja Kansasin, myyntiorganisaatiot yhdeksi asiakkuuskeskeiseksi kokonaisuudeksi. Uudelle organisaatiolle luotiin kasvua varten skaalattavampi yhteinen myyntimalli, jonka avulla rekrytoinnit ja perehdytys nopeutuivat. Samalla kirkastettiin myynnin ensisijaiset kohderyhmät, myyntiviestit sekä päivitettiin myynnin prosessit. Tehty työ koottiin yhteiseksi myynnin pelikirjaksi. Kokonaisuuden rakentamiseen otettiin mukaan myyntiä tekevä henkilöstö sekä myynnin johto.

Kasvu Partners valikoitui kumppaniksi kokonaisuuden suunnitteluun sekä projektin läpivientiin.

”Olen tyytyväinen. Nähdäkseni yhteistyön arvokkain anti on ollut projektin ympärillä syntynyt laajempi sisäinen pohdinta, kuten esimerkiksi mitä tehdään, miten tehdään ja mikä on riittävästi jne. Pelikirja on konkreettinen työkalu, johon nojata matkalla kasvutavoitteisiimme.” kertoo yhteistyöstä Fristadsin toimitusjohtaja, Mika Väänänen.

Fristads Finland

(2021)
Liikevaihto: 12,8 M€
Työntekijöitä: 45

15.03.2023

Lue lisää

Copyright Kasvu Partners Helsinki Oy 2021 – Kaikki oikeudet pidätetään