Referenssi

Lantmännen Cerealia – uudelle yhtiölle asiakaslähtöiset ja tavoitteelliset mallit asiakaskohtaamisiin

Lantmännen Cerealia kehittää, tuottaa ja markkinoi laajaa valikoimaa enimmäkseen viljapohjaisia terveellisiä ja ravitsevia tuotteita. Cerealian toiminnan perusta on kestävä kehitys, ja tavoite on tehdä aterioista ja elintarviketuotteista asiakkaille kannattavaa liiketoimintaa tarjoamalla korkealuokkaisimpia tuotteita. Cerealia on osa Lantmännen-osuuskuntaa, jonka omistaa 18 000 viljelijää. Osuuskunta on Pohjois-Euroopan johtava toimija maatalous-, kone-, bioenergia- ja elintarvikealalla.

Vuonna 2022 Lantmännen osti Myllyn Paras Oy:n liiketoiminnan ja yhdisti sen Cerealian alle. Yritysten yhdistymisessä syntyi uusi merkittävä toimija elintarvikkeiden valmistuksen ja kaupan arvoketjuun. Cerealian johto halusi varmistaa integraation sujuvuuden ja tavoitellut synergiahyödyt. Yhtiölle alettiin luomaan yhteisiä toimintatapoja ja kulttuuria heti ensihetkistä lähtien. Kasvu Partners toimi Cerealian kumppanina yhdistyneen kaupallisen organisaation jaksotyöskentelyn mallin suunnittelussa ja luomisessa.

Yhteistyössä Kasvu Partners fasilitoi asiakaslähtöisen ja tavoitteellisen asiakaskohtaamisen mallin suunnittelun kaupan ketjun ja kauppiaan ja tuotti Cerealialle työkalut tukemaan toimintamallin toteutusta arjessa. Kehitys pohjautui kaupan ostajilta kerättyihin odotuksiin ja asiakastutkimuksesta saatuun palautteeseen. Jaksotapaamisen mallin lisäksi projektissa luotiin prosessi, aikataulut ja johtamisvastuut, jolla varmistetaan, että kaikissa jaksotapaamisissa näkyy sekä viimeisin asiakasymmärrys että Lantmännen kaupalliset tavoitteet.

”Kasvu Partnersin ammattitaitoinen projektijohtaminen edesauttoi kahden eri toimintakulttuurin hioutumista vieläkin paremmin yhteen. Ensiluokkaisilla yhteneväisillä materiaaleilla on ollut selkeä tilaus meidän toiminnassamme ja tulemme varmasti vastaamaan asiakkaittemme kasvaviin odotuksiin vieläkin paremmin tulevaisuudessa” , kertoo yhteistyöstä Lantmännen Cerealian myyntijohtaja Nina Koivusaari.

”Meidän pitää ymmärtää itseämme, ennen kuin voimme ymmärtää asiakasta”, Kasvu Partners haastoi meitä oikealla tavalla miettimään mitä me haluamme kertoa, mistä olemme ylpeitä sekä mitä meidän pitää parantaa toiminnassamme, jotta voimme lunastaa asiakkaidemme odotukset”, kertoo yhteistyöstä Lantmännen Cerealian asiakkuusjohtaja Petteri Majanmaa.

Lantmännen Cerealia
www.lantmannencerealia.fi

(2022)
Liikevaihto: 100 M€
Henkilöstö: 270

13.10.2023

Lue lisää

Copyright Kasvu Partners Helsinki Oy 2021 – Kaikki oikeudet pidätetään